Анкета на визначення здібностей учнів (за методикою А.Хаана і Г.Каффа)

1. Інтелектуальні здібності:

1. Учень легко сприймає інформацію й швидко засвоює нові знання.

2. Має почуття здорового глузду й успішно використовує знання у практичних повсякденних ситуаціях.

3. Добре міркує, не плутається в думках, установлює зв’язок між причиною й наслідком, між подіями.

4. Швидко запам’ятовує прочитане або почуте, не витрачає багато часу на повторення того, що потрібно запам’ятати.

5. Знає багато про такі події, про які його однолітки не знають.

6. Має великий словниковий запас, легко користується новими словами, вільно висловлює свої думки.

7. Любить читати нові книги, якими цікавляться старші від нього діти, а також дорослі.

8. Вирішує розумові завдання, що потребують значних зусиль.

9. Ставить дуже багато запитань.

10. Випереджує на кілька років однолітків у навчанні.

11. Оригінально мислить і пропонує неординарні відповіді, нестандартні рішення поставлених перед ним завдань.

12. Спостережливий, добре сприймає інформацію, швидко реагує на все нове.

2. Художні здібності:

1. У своїх малюнках зображує різноманітні типи предметів, ситуації, передає особливості характерів людей.

2. Цікавиться творами мистецтва; замислюється й стає дуже серйозним, коли чує нову музику, бачить гарну картину.

3. Оригінальний у виборі сюжету, складає незвичайні композиції (з квітів, малюнків, марок тощо).

4. Завжди готовий використати будь-який новий матеріал для виготовлення іграшок, картин, малюнків тощо.

5. У вільний час багато малює, ліпить, створює композиції, що мають художнє значення (наприклад, прикраси для дому).

6. Використовує малюнок або ліплення, щоб висловити свої почуття й настрій.

7. Цікавиться творами мистецтва. Може дати їм власну оцінку й намагається відтворити те, що йому сподобалося.

8. Любить працювати з пластиліном, глиною, клеєм для того, щоб відтворювати речі в трьох вимірах.

3. Музичні здібності:

1. Добре відчуває ритм і мелодію, завжди вслуховується в них.

2. Добре співає.

3. У грі на інструменті, пісню, танець укладає багато енергії й почуттів.

4. Любить музику, із задоволенням ходить на концерти.

5. Любить співати разом з іншими, прагне до злагодженого співу.

6. У спів або музиці виражає свої почуття й душевний стан.

7. Створює оригінальні власні мелодії.

8. Добре грає на одному чи кількох музичних інструментах.

4. Здібності до занять науковою працею:

1. Висловлює думки ясно й чітко.

2. Читає багато книг, особливо любить наукову літературу.

3. Виявляє більші, ніж у інших дітей, здібності до засвоєння інформації та зміни абстрактних понять і при встановленні узагальнень.

4. Має хорошу моторну координацію, особливо між зоровим і слуховим сприйняттям (добре фіксує те, що бачить; чітко записує те, що чує).

5. Любить читати науково-популярні книги й журнали.

6. Не впадає у відчай, коли його нові задуми й проекти не підтримують учителі або батьки.

7. Намагається зрозуміти причини й сенс подій.

8. Проводить багато часу над створенням проектів, конструюванням.

9. Любить обговорювати наукові події й винаходи, міркувати про них.

5. Літературні здібності:

1. Може вільно побудувати розповідь, починаючи від зв’язки сюжету й закінчуючи розв’язанням конфлікту.

2. Коли розповідає про що-небудь знайомим, придумує нові й незвичайні епізоди.

3. Під час розповіді виділяє головне, найхарактерніше.

4. Розповідаючи, уміє дотримуватись одного сюжету, не втрачає головної думки.

5. Любить писати оповідання й вірші.

6. Своїх героїв зображує майстерно, уміло передає їхні почуття, настрій, характер.

7. Вибирає для своїх оповідань ті слова, які яскраво передають емоції.

6. Артистичні здібності:

1. Легко входить у роль іншої людини, персонажа будь-якого твору.

2. Цікавиться акторською грою.

3. Коли зображує героїв, виразно змінює тональність голосу.

4. Розуміє й уміє передавати конфлікти й будь-які інші життєві ситуації, може розіграти будь-яку драматичну сценку.

5. Передає почуття за допомогою міміки, жестів, рухів.

6. Коли про що-небудь із захопленням розповідає, прагне викликати емоційну реакцію в слухачів.

7. Артистично передає почуття, переживання людей.

7. Технічні здібності:

1. Добре вміє майструвати, займатися різними ремеслами.

2. Уміло користується механізмами, машинами.

3. У світ його вподобань входить конструювання машин, приладів, моделей.

4. Може читати нескладні креслення приладів і механізмів, використовувати старі деталі для створення нових виробів, іграшок, приладів.

5. Визначає причини несправності приладів.

6. Любить робити креслення механізмів.

7. читає журнали й статті про створення нових машин, приладів, механізмів.

8. Здібності до занять спортом:

1. Енергійний, потребує якомога більше фізичних рухів, щоб бути щасливим.

2. Любить брати участь у спортивних іграх і змаганнях.

3. Постійно досягає успіхів у якому-небудь виді спортивної гри.

4. Бігає швидше від інших.

5. Відзначається добре розвиненою координацією рухів.

6. Любить ходити в походи, займатися на спортивних майданчиках.

7. У вільний час любить грати в рухливі ігри.


Анкета «Інтереси і дозвілля учнів»

1. Ти вчишся, тому що:

А) цього вимагають батьки;

Б) просто цікаво;

В) це потрібно для вступу до вузу, здобуття вищої освіти;

Г) учитися необхідно;

Д) це знадобиться в житті.

2. Ти охоче навчаєшся:

А) завжди;

Б) інколи;

В) ніколи.

3. Ти ходиш в школу (вибери 2-3 твердження):

А) щоб спілкуватися із друзями;

Б) навчатися;

В) тому що там цікаво;

Г) бо люблю школу;

Д) тому що подобаються вчителі.

4. Скільки часу ти витрачаєш на виконання домашніх завдань?

5. Що заважає добре виконувати домашні завдання? Виберіть 1 або кілька причин.

А) лінь;

Б) телефон;

В) телевізор;

Г) друзі;

Д) втома;

Е) складні або нудні завдання;

Ж) застарілість матеріалу;

З) «усе одно не викличуть»;

И) несправедливість в оцінці знань;

І) слабке здоров’я.

6. Скільки часу вдень (у середньому) ти витрачаєш на перегляд телевізійних передач?

7. Скільки часу ти гуляєш?

8. Скільки часу ти витрачаєш на заняття?

9. Яким видом творчості ти займаєшся, скільки часу витрачаєш на це?


Тест «Ваш творчий потенціал»

1. Чи вважаєте ви, що оточуючий вас світ може бути кращим?

Так – 3
Ні, він і так хороший – 1
Так, але в деяких питаннях – 2

2. Ви берете участь у покращенні морально-етичної атмосфери у класі?

Так – 3
Ні – 1
Інколи – 2

3. Чи принесли запропоновані ваші ідеї допомогу в творчій діяльності класу

Так – 3
Ні – 1
В деякій мірі – 2

4. Вважаєте ви, що у майбутньому будете грати важливу роль, якщо зможете прикласти до цього усі сили?

Впевнений, що так – 3
Ні -1
Можливо – 2

5 Чи виникає у вас бажання займатися справою, яку абсолютно не знаєте?

Так, невідоме мене приваблює – 3
Невідоме мене не цікавить – 1
Все залежить від характеру цієї справи – 2

6. Виникає у вас бажання досягнути вершин у цій справі?

Так – 3
Мені досить того, що я досягнув
Так, якщо це вам подобається – 2

7. Якщо справа, яку ви не знаєте, вам подобається, хочете ви знати про неї все?

Так – 3
Ні, ви хочете навчитися лише основному – 1
Ні, ви хочете задовольнити свою цікавість – 2

8. Коли ви програєте, то...

Якийсь час опираєтесь, наперекір здоровому глузду – 3
Махнули рукою на цю справу – 1
Намагаєтесь виграти в інший раз – 2

9. У вільний час ви віддаєте перевагу:

Залишитись на самоті, порозмислю вати – 3
Провести у компанії товаришів – 1
Вам байдуже

10. Коли ти один, то...

Любиш мріяти, фантазувати про абстрактні речі – 3
Знаходиш конкретну справу – 1
Любиш мріяти про речі, які пов’язані з вашим навчанням. Життям – 2

11. Коли будь-яка ідея захоплює вас, то ви станете мріяти про неї:

Незалежно від того, де і з ким ви знаходитесь – 3
Ви можете робити це наодинці – 1
Тільки там, де шумно – 2

12. Коли ви захищаєте свою ідею:

Можете відмовитись від неї, коли хтось доводить вам переконливі аргументи – 3
Залишаєтесь при своїй думці – 2
Зміните свою , якщо опір буде дуже сильним – 1

Підрахуйте бали:

34 бали і більше.

У вас закладений творчий потенціал, який вам дає багатий вибір творчих можливостей. Вам доступні найрізноманітніші форми діяльності.

Від 20 до 30 балів

У вас цілком нормальний творчий потенціал. У вас є ті якості, які допомагають вам творити, але у вас є й проблеми, які гальмують процес творіння.

19 і менше

Ваш творчий потенціал, на жаль, невеликий. Але, можливо. Ви просто недооцінили себе.

Кiлькiсть переглядiв: 58

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.